Szabályzatok
Minden nevezés elfogadja:
VERSENYKIÍRÁS / Announcement of Tournament
-> versenyki23 (1.7mb) (klikk)
ASZF 2024 -> ASZF (klikk)
Adatvédelmi Nyilatkozat 2024 -> ANY (klikk)
Fontos!
Aki előregisztrál egy adott eseményre, de nem tud megjelenni, kérjük hogy vegye a fáradtságot és mondja le a foglalását! Ha ez az alapvető kérés nem tud teljesülni, a második ilyen alkalom után már nem fog tudni az adott évben regisztrálni hozzánk.
Megértéseteket köszönjük!
Minden nevezés az alábbi szabályzati keretrendszerben versenyez az MGYSZ OB fordulóin:
FIGYELMEZTETÉS!
A Gyorsulási versenyzés veszélyes sport! Olyan, hogy biztonságos Gyorsulási verseny nem létezik. A Gyorsulási versenyzés mindig magában hordozza a súlyos vagy halálos sérüléssel járó baleset kockázatát. Ez a veszély mindig része volt és része lesz ennek a sportnak. A minél nagyobb biztonságra történő törekvés ellenére, a technika fejlődésével a kockázat is egyre nagyobb. A Magyar Gyorsulási Szövetség folyamatosan fejleszti a biztonságra vonatkozó szabályokat, mely előírások betartása növeli a sportrendezvény biztonságát, de a kockázat ezzel nem szűnik meg. A résztvevők minden versenyen saját felelősségükre vesznek részt, s ezzel elfogadják az ebben rejlő kockázatokat, akár hanyagságnak, akár műszaki hibának vagy bármi másnak az eredményei. Amennyiben a versenyző nem fogadja el a kockázatot, nem vehet részt a versenyben.
Kategória besorolások 2024!
(Rövidített kívonat)
TÉVES KATEGÓRIÁBA SOROLÁS, ILLETVE A GÉPÁTVÉTEL UTÁN TÖRTÉNŐ MÓDOSÍTÁS ESETÉN AZ ADDIG ELÉRT AZNAPI ÖSSZES IDŐEREDMÉNY TÖRLÉSRE KERÜL ÉS A SPORTBÍRÓK JELZÉSE (TÉVES KATEGÓRIA, AUTÓ UTÓLAGOS MÓDOSÍTÁSA) UTÁN A VERSENYZŐ KÖTELES MEGISMÉTELT GÉPÁTVÉTELEN RÉSZT VENNI!)
AMATŐR KATEGÓRIÁK (A1-A10)
A1, AUTO 1400 – Azok a járművek amelynek hengerűrtartalma 1000 ccm és 1400 ccm között van, és motorja szívó üzemű. Az 1000 ccm hengerűrtartalom alatti, de feltöltővel, vagy nitróval szerelt járművet egy kategóriával feljebb soroljuk .Az 1000 ccm és 1400 ccm hengerűrtartalom közötti feltöltővel vagy nitróval felszerelt autó az kettővel feljebbi kategóriába sorolandó! Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk.
A2, AUTÓ 1600 – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 1401 ccm és 1600 ccm között van, és motorja szívó üzemű. Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk.
A3, AUTÓ 2000 – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 1601 ccm és 2000 ccm között van, és motorja szívó üzemű. Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk. AUTO3 kategóriába soroljuk az 1001-1499 ccm feltöltős autókat, tehát a turbós autók 1500 ccm-től már A4-es kategóriába sorolandóak . AUTO3 kategóriába soroljuk az 1001-1499 ccm feltöltős autókat, tehát a turbós autók 1500 ccm-től már A4-es kategóriába sorolandóak.
A4, AUTÓ 2500 – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 2000 ccm és 2499 ccm között van, és motorja szívó üzemű. Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk.
A5, AUTÓ 3000 – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 2500 ccm és 3000 ccm között van, és motorja szívó üzemű. Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk.
A6, AUTÓ 5000 – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 3000 ccm és 5010 ccm között van, és motorja szívó üzemű.
A7, AUTÓ SPECIAL – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 5011 ccm felett van, és motorja szívó, nitróval, turbóval vagy kompresszorral szerelt .
A8, AUTÓ DIESEL – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 1999 ccm-ig van, és motorja szívó üzemű, vagy feltöltő berendezéssel van ellátva. Az őszkerekes autókat egy kategóriával feljebb soroljuk. Üzemanyaguk Diesel.
A9, AUTÓ DIESEL SPECIAL – Azok a járművek, amelynek hengerűrtartalma 2000 ccm fölött van, és motorja szívó üzemű, vagy turbós. Üzemanyaguk Diesel.
A10, AUTO GIRL (CSAK FUTAM KUPA)
PROFI KATEGÓRIÁK (P1-P7)
P1 - AUTÓ 2000 ccm ALATTI SZÍVÓ és 1600 ccm ALATTI DIESEL:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V, Boxer vagy Wankel elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó, melyek 2 vagy 4 kerék hajtásúak, . 2000 – Wankel esetében 1000 – ccm alatti
FWD/RWD/AWD szívó benzines és 1600 ccm alatti szívó vagy egyszeresen feltöltött diesel (motorban a robbanást nem elektromos szikra okozza )
P2 - AUTÓ 2000 ccm FELETTI SZÍVÓ és 1600 ccm FELETTI DIESEL ÉS 1500 ccm ALATTI FELTÖLTÖTT FWD:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V vagy boxer vagy Wankel elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó, melyek 2 vagy 4 kerék hajtásúak, . 2000 –
Wankel esetében 1000 – ccm feletti FWD/RWD/AWD szívó benzines és 1600 ccm feletti szívó vagy egyszeresen feltöltött diesel (motorban a robbanást nem elektromos szikra okozza) autó, illetve elsőkerék hajtásúak, és motorja feltöltővel turbó, kompresszor vagy nitroval szerelt benzinüzemű. Vagy a turbó mellett egy vagy több további feltöltést,
üzemanyag hozzákeverést alkalmazó Diesel és lökettérfogatuk 1500 – Wankel esetében 750 – ccm vagy az alatti
P3 - AUTÓ 1500 ccm FELETTI FELTÖLTÖTT FWD ÉS 2500 ccm ALATTI FELTÖLTÖTT RWD/AWD:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V vagy boxer vagy Wankel elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó, melyek elsőkerék hajtásúak, és motorja 1501 – Wankel esetében 750 – ccm feletti feltöltővel turbó, kompresszor vagy nitroval szerelt benzinüzemű vagy a turbó mellett egy vagy több további feltöltést, üzemanyag hozzákeverést alkalmazó Diesel. Illetve melyek 2 hátsó- vagy 4 kerék hajtásúak, és motorja feltöltővel turbó, kompresszor vagy nitroval szerelt benzinüzemű. Vagy a turbó mellett egy vagy több további feltöltést, üzemanyag hozzákeverést alkalmazó Diesel. 2500 – Wankel esetében 1250 – ccm alatti FELTÖLTÖTT RWD/AWD
P4 - AUTÓ 2500 ccm FELETTI FELTÖLTÖTT RWD/AWD:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V vagy boxer vagy Wankel elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó, melyek 2 hátsó- vagy 4 kerék hajtásúak, és motorja feltöltővel turbó, kompresszor vagy nitroval szerelt benzinüzemű. Vagy a turbó mellett egy vagy több további feltöltést, üzemanyag hozzákeverést alkalmazó Diesel. 2500 – Wankel esetében 1250 – ccm feletti FELTÖLTÖTT RWD/AWD.
P5 - SPECIÁL:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V, Boxer vagy Wankel elrendezésű, négy kerékkel rendelkező autó (kivéve a támasztókerekeket), melyek 2 vagy 4 kerék hajtásúak, Illetve más egyéb, a benzintől vagy gázolajtól eltérő üzemanyaggal működnek. A speciál kategória módosított alvázzal rendelkezhet és 30 colnál nagyobb átmérőjű és 375 milliméternél szélesebb kereket használ és 9.500 másodperc ( 201 méteren 6.5 sec ) alatt teljesíti a 402.33 méteres távot.
Dragster: Módosított vagy egyedi alvázon épített jármű 30”-nál nagyobb átmérőjű és 375 milliméternél szélesebb abroncsot használ. Engedélyezett üzemanyag benzin, diesel, ethanol, E85. Methanol és nitrometán nem engedélyezett. Feltöltés és methanol befecskendezés megengedett.
P6 - DRAGSTER:
Ide tartozó autók: Minden 2 vagy 4 ütemű, soros, V, boxer vagy Wankel elrendezésű motorral hajtott, négy kerékkel rendelkező autó (kivéve a kitámasztókerekeket), melyek 2-kerék hajtásúak.Tetszőleges hajtóanyaggal üzemelnek (ellenőrizhető tulajdonságokkal, és a biztonságos kezeléséről a versenyző vagy csapata köteles gondoskodni).Módosított vagy egyedi alvázon épített jármű 30”-nál nagyobb átmérőjű és 375 milliméternél szélesebb abroncsot használ, és nem rendelkezik, ajtokkal illetve zárt boritással, karoszériával.
O - OPEN:
Minden olyan jármű, ami nem személygépkocsi, vagy 3,5t-nál könyebb kistehergépkocsi, 3, vagy több kerékkel rendelkezik, vagy nem rendelkezik gyári karosszériával, illetve az elektromos járművek az OPEN kategóriába sorolandóak. Ezek tipikusan: quad, trike, szöcske, homokfutó, gokart, traktor, kamion, fűnyíró stb. A biztonsági berendezéseinek meg kell felelni a profi kategória kiírásában foglaltaknak. Nyitott jármű esetén a zárt ruházat, és az E jelzésű bukósisak használata kötelező.
MOTOR 2024!
(Rövidített kívonat - A versenyen való téves kategórizálásért a versenyző felel!)
M5 (SUPER STREET & DRAG):
– minden sorozatgyártású 2 vagy 4 ütemű, két kerékkel rendelkező szívó, vagy feltöltővel (nitró, turbó, kompresszor, supercharger, stb...) rendelkező motorkerékpár, amelyek esetén
- futómű módosítható;
- vészleállító használata kötelező az alábbi átalakításon átesett motorok esetén (feltöltősök, nyújtott villával rendelkezők, nem gyári tengelytávúak);
- zárt, protektoros ruha, csizma és kesztyű használata kötelező;
- motorblokk tuning engedélyezett;
- kipufogó rendszer cserélhető;
- légszűrő, légszűrőház cserélhető;
- meghajtás (áttétel, lánc) változtatható;
- lábtartó cserélhető;
- kormányrudazat, markolat cserélhető;
- gyorsgáz használata engedélyezett;
- elektronika cserélhető;
- gyorsváltó használata engedélyezett;
- a fékek átalakíthatóak, de a hatásfokuknak meg kell felelnie;
- az idomzat leszerelhető, cserélhető;
- üzemanyaguk bármilyen típusú lehet;
- a világítás leszerelhető, átalakítható, de éjszakai versenyen működő első lámpa kötelező;
- rugózó elemek cserélhetők, összehúzathatók, leültethetőek;
- maximális tengelytáv 1730mm;
- futómű módosításánál az ÁLLÍTHATÓ kormány lengéscsillapító használata kötelező!
- A motor szabad magassága (legalacsonyabb pontja) 0,5 Bar-os keréknyomásnál pilótával együtt minimum 50 mm-re van a földtől;
- Slick gumi engedélyezve van az M5 kategóriában;
M4 STREET 1000+:
– Minden olyan sorozatgyártásban gyártott utcai motor, melynek hengerűrtartalma 1001 ccm-t meghaladja, és érvényesülnek rá a Street kategória általános elvei.
M3 STREET 1000:
– Minden olyan sorozatgyártásban gyártott utcai motor, melynek hengerűrtartalma 681-1000 ccm közé esik, és érvényesülnek rá a Street kategória általános elvei.
M2 STREET 600:
- Minden olyan sorozatgyártásban gyártott utcai motor, melynek hengerűrtartalma a 401 és 680 ccm közé esik, és érvényesülnek rá a Street kategória általános elvei.
M1 STREET 400:
- Minden olyan sorozatgyártásban gyártott motor, melynek hengerűrtartalma a 1 és 400 ccm közé esik, és érvényesülnek rá a Street kategória általános elvei. Ezen kategóriába fogadjuk az elektromos robogók és motorok nevezéseit is.
Régebbi szabályzatok:
Általános Futam2018.pdf (2023 óta nincs változás!)
Általános futamvszmoto16 (2023 óta nincs változás!)